برگشت به دانشگاه علوم پزشکی زابل
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مقدمه – آشنایی با گزینش::
نمودار گردش کار در گزینش::
زمان مراجعه و مدارک لازم::
دانلود فرم اطلاعات فردی::
ضوابط عمومی و انتخاب اصلح::
بررسی و نظر دهی پرونده ها::
زمان اعلام نتایج پرونده ها::
ارائه شکوائیه::
::
حدیث

 

پیامبر خدا (ص) فرمود:

 

 پسرم حسین در سرزمینی به خاک سپرده می‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازی که همواره گنبد اسلام بوده است، چنانکه خدا یاران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.

 

 

 

پیامبر اسلام (ص) فرمود:

 

 کربلا پاک‌ترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‌ها است و الحق که کربلا از بساط‌های بهشت است.

 

 

 

حضرت علی علیه السلام روزی گذرش از کربلا افتاد و فرمود:

 

 اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است. شهیدانی که نه شهدای گذشته و نه شهدای آینده به پای آنها نمی‏رسند.

 

 

 

امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود:

 

چه خوش‌بویی ای خاک! در روز قیامت قومی از تو به پا خیزند که بدون حساب و بی‌درنگ به بهشت روند.

 

 

 

امام سجاد علیه السلام فرمود:

 

 زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدی می‏درخشد و ندا می‏دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکی که پیشوای شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

 

 کربلا از خاک بیت المقدس است.

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

 

 سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبی بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید.

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

 

 هیچ پیامبری در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که می‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهی به کربلا فرود آیند و گروهی از آنجا عروج کنند.

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

 

هیچ فرشته‏ای در آسمان‌ها و زمین نیست مگر این که می‏خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجی از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجی دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند.

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

 

 جایگاه قبر امام حسین علیه السلام دری از درهای بهشت است.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 به راستی که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آن که مکه را حرم قرار دهد.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 آن «ساحل وادی ایمن» که خدا در قرآن یاد کرده فرات است و «بارگاه با برکت» نیز کربلا است.

 

 

 

امام باقرعلیه السلام فرمود:

 

اگر مردم می‏دانستند که چه فضیلتی در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت می‏مردند.

 

 

 

امام باقر علیه السلام فرمودند:

 

 زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مزار شهیدان، و زیارت مرقد امام حسین علیه السلام معادل است با حج مقبولی که همراه رسول خدا (ص) بجا آورده شود.

 

 

 

حمران می‏گوید هنگامی که از سفر زیارت امام حسین (ع) برگشتم، امام باقر علیه السلام به دیدارم آمد و فرمود:

 

ای حمران! به تو مژده می‌دهم که هر کس قبور شهیدان آل محمد (ص) را زیارت کند و مرادش از این کار رضایت خدا و تقرب به پیامبر (ص) باشد، از گناهانش بیرون می‏آید مانند روزی که مادرش او را زاده است.

 

 

 

از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نقل شده که فرمودند:

 

هر کس که می‏خواهد مسکن و مأوایش بهشت باشد، زیارت مظلوم ـ امام حسین ـ را ترک نکند.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

مرقد امام حسین علیه السلام را زیارت کنید و با ترک زیارتش به او ستم نورزید، چرا که او سید جوانان بهشت از مردم و سالار جوانان شهید است.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

زیارت قبر امام حسین علیه السلام از بهترین کارهاست که می‏تواند انجام یابد.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره‏های نور بنشیند باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

کسی که می‏خواهد در همسایگی پیامبر (ص) و در کنارعلی (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 اگر یکی از شما تمام عمرش را احرام حج ببندد اما امام حسین علیه السلام را زیارت نکند حقی از حقوق رسول خدا (ص) را ترک کرده است؛ چرا که حق حسین (ع) فریضه الهی و بر هر مسلمانی واجب و لازم است.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نرود تا بمیرد، ایمانش ناتمام و دینش ناقص خواهد بود به بهشت هم که برود پایین‌تر از مؤمنان در آنجا خواهد بود.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن و به دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خدا عمرت را دراز و روزی و رزقت را زیاد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نمیری مگر با شهادت.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او می‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او می‏اندازد.

 

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

 

کسی که به زیارت قبر امام حسین نرود و خیال کند که شیعه ما است و با این حال و خیال بمیرد او شیعه ما نیست و اگر هم از اهل بهشت باشد از میهمانان اهل بهشت خواهد بود.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 هر کس که به زیارت قبر حسین علیه السلام نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خدای متعال او را در بلندترین درجه عالی مقامان ثبت می‏کند.

 

 

 

حضرت امام موسی کاظم علیه السلام فرمود:

 

 کمترین ثوابی که به زائر امام حسین علیه السلام در کرانه فرات داده می‏شود این است که تمام گناهان بخشوده می‏شود. بشرط این که حق و حرمت ولایت آن حضرت را شناخته باشد.

 

 

 

امام رضا علیه السلام فرمود:

 

کسی که قبر امام حسین علیه السلام را در کرانه فرات زیارت کند، مثل کسی است که خدا را زیارت کرده است.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند بهشت بر او واجب می‏شود.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 کسی که شب عاشورا در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند روز قیامت در حالی به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسی که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.

 

 

 

امام حسن عسکری علیه السلام فرمود:

 

نشانه‏های مؤمن پنج چیز است: 1 ـ پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله) 2 ـ زیارت اربعین 3 ـ انگشتر به دست راست کردن 4 ـ بر خاک سجده کردن 5 ـ بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

 

 

 

پیامبر خدا(ص) فرمود:

 

بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان علیهم السلام از فرزندان اوست.‏

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

 

 کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چرا که خاک کربلا فرزندانتان را بیمه می‏کند.

 

 

 

امام صادق (ع) فرمود:

زیربخش‌های پایگاه
..
:: ضوابط عمومی و ضوابط انتخاب اصلح ::
 | تاریخ ارسال: 1392/3/25 | 
ضوابط عمومی و ضوابط انتخاب اصلح
 ضوابط عمومی در مواردی که برای یک شغل یک متقاضی وجود داشته باشد و یا در موارد تبدیل وضعیت استخدامی و یا تمدید مدت اشتغال اعمال میشود.ضوابط انتخاب اصلح هنگامی که کثرت تقاضا وجود داشته باشد به این معنی که برای تصدی یک شغل بیش از تعداد مورد نیاز متقاضی وجود داشته باشد(مانند آزمون های استخدامی) از ضوابط انتخاب اصلح بعنوان ملاک عمل استفاده خواهد شد. البته باید توجه داشت که این ضوابط علاوه بر داشتن شرایط عمومی استخدام (صلاحیت علمی و توانایی جسمی و روانی) است که معمولا در مراحل قبل یا بعد از گزینش توسط دستگاه استخدام کننده مورد بررسی قرار می گیرد. بجز آزمون های استخدامی در موارد استخدام در مشاغل خاص و نیز مشاغل حساس از ضوابط انتخاب اصلح استفاده می شود.
 الف) ضوابط عمومی گزینش اخلاقی ، اعتقادی ، و سیاسی
1- اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
2- التزام عملی به احکام اسلام3- اعتقاد و التزام به ولایت فقیه ، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی. 4- عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق5- عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی ، هواداری از احزاب و سازمان ها و گروههایی که غیر قانونی بودن آنها از طرف مقامات صالحه اعلام شده و یا می شود مگر آنکه توبه ایشان احراز شود.
6- عدم سابقه محکومیت کیفری موثر
7- عدم اعتیاد به مواد مخدر تبصره 1: در خصوص بند 2 اقلیت های مذهبی مصرح در قانون اساسی از نظر اعتقادی و عملی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه تابع شرایط خاص خود می باشند و در هر حال نباید متجاهر به نقض احکام اسلامی باشند.
ب) ضوابط انتخاب اصلح گزینش اخلاقی ، اعتقادی و سیاسی ضوابط انتخاب اصلح ، ضوابطی است که در موارد محدودیت ظرفیت (پذیرش )و کثرت تقاضا ، همچنین استخدام در مشاغل حساس (مانند مشاغل آموزشی و امنیتی و...) به عنوان اولویت اعمال می گردد. ازجمله مصادیق آن ایثارگری (حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل ، جانبازی ، آزادگی ، ازخانواده شهدا ، اسراء و مفقودین بودن) شرکت در فعالیتهای سیاسی: اجتماعی و عبادی ،  پوشش چادر برای خواهران ، خدمت در مناطق محروم و... را میتوان نام برد. در خصوص ضوابط انتخاب اصلح نکات زیر قابل توجه است:
1-همانطور که در بالا اشاره شد در مشاغل حساس حتی اگر محدودیت ظرفیت پذیرش وجود نداشته باشد ضوابط انتخاب اصلح اعمال خواهد شد.
2-کارکنان قراردادی دانشگاه که در آزمون استخدامی شرکت میکنند و در مرحله گزینش واجد شرایط شرایط انتخاب اصلح تشخیص داده نمیشوند ، ولی واجد ضوابط عمومی تشخیص داده می شوند میتوانند بصورت قراردادی ادامه خدمت دهند.
دفعات مشاهده: 3029 بار   |   دفعات چاپ: 524 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 51 بار   |   0 نظر
::
برای مشاهده کل مطالب بخش ضوابط عمومی و انتخاب اصلح اینجا را کلیک کنید.
گزینش selection
زابل - میدان جهاد -خیابان شهید باقری -ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زابل ، مرکز تلفن : 2254534- 2225405 - 2254532 - 2225402 تلفن گویا : 2254700 تمامی حقوق معنوی این پایگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی زابل می باشد
Persian site map - English site map - Created in 0.282 seconds with 881 queries by AWT YEKTAWEB 3174